Bericht uit Salemi – 2

Dinsdag 27 maart

Vandaag hadden we om 8.30 uur afgesproken op de parking van de piazza Riformati. Onze eerste stop was Segesta. In Segesta hebben we de tempel bezocht die gebouwd werd in de vijfde eeuw VC. We zijn ook naar het theater gewandeld. Sommigen vonden het nog wat te vroeg voor een stevige wandeling en reden mee met de bus. Tijdens de zomer kan je in het theater een voorstelling bijwonen om 21.00 uur of om 4.00 uur in de ochtend. Zelfs de leerlingen werden even stil bij het zien van deze, onvoorstelbare, mooie omgeving. De foto’s tonen jullie hoe het eruit ziet maar niets kan de werkelijkheid vervangen. Het was prachtig.
Vanuit Segesta zijn we naar Erice gereden. Erice is gelegen op de top van een berg in het noorden van Sicilië. Vanaf hier hadden we een panoramisch zicht op Trapani, de haven en de zoutbanken. Onze buschauffeur was vergeten te tanken (kan alleen in Sicilië gebeuren) waardoor ons bezoek met een uur verlengd werd! Geen geklaag het was er heerlijk vertoeven in de zon.
Met wat brandstof in de tank, reden we naar de waterkant. Aan de zee was er wel veel wind. Het ontbrak ons aan wat dapperen om te zwemmen. Voetjes lekker fris en de haren in de wind trokken we samen Trapani centrum in. Bij het horen van het woordje shoppen waren onze dames niet meer te stoppen.
Omstreeks 19.00 uur waren we terug in Salemi. Hier ging iedereen weer naar zijn eigen huis. Waarschijnlijk wacht hen weer een grandioos diner. Morgen worden we vroeg verwacht. Dan vertrekt de bus om half 8!
Groetjes en tot …
MH

Klik hier voor een diashow (13 foto’s)

This entry was posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling and tagged , , . Bookmark the permalink.