3de jaar Houtbewerking werken stevig verder

Tot in de laatste week voor de vakantie werken de leerlingen van 3S2 (houtbewerking) hard aan hun werkstuk tijdens de uren praktijk. De foto’s zijn hier een bewijs van!
Tijdens de uren theorie schreven zij een verslagje.

Lizzy Van den Brande schrijft:
In de klas 3s2 (manuele houtbewerking) werken de leerlingen aan een fotokader.
Die is inbegrepen bij module 2. De fotokader heeft 9 verbindingen .
Die wordt gemaakt met allerlei soorten verbindingen bv halfhout, zwaluwstaart ,kruisverbinding, pen en gat – verbinding enz.
De leerlingen hebben al allerlei dingen gemaakt waar ze mee kunnen werken (in module 1 ) bv een hamer , kruishout , zwaaihaak ,wetsteenbakje enz. Dat is natuurlijk gemakkelijker om mee te werken.
Zo hebben ze ook verschillende modules die ze moeten behalen.
In module 2 maken de leerlingen een fotokader en een werkkoffer.
Ze mogen ook al met sommige machines werken bv voor te kunnen boren , te frezen ,enz.

Stijn Vos schrijft:
Wij werken in de werkplaats met manuele houtbewerking .
Wij werken met de vijl, de rasp, de hamer, de schaaf…………enz.
Wij werken nu aan de fotokader dat is niet zo makkelijk als het lijkt.
De machinale machines mogen we nu nog niet gebruiken alleen als meneer er bij is.
Meneer Sannen is een goede leerkracht hoewel hij ons niet vaak laat kaarten.
Wij hebben zoal kruisverbindingen, zwaluwstaart verbindingen, inkepingen enz.
Het volgende werkstuk is de werkkoffer die moeten we maken met een schuifje en een slot
zodat al ons materiaal er in past, dit is mijn verslag :p

Nick Stroobants schrijft:
In de klas van 3S2 bij praktijk zijn we bezig aan de foto kader.
We hebben al veel werkstukken gemaakt b.v. een houten hamer , een wet steen bakje ,…
Dat doen we heel graag.
We gaan ook nog een werkkoffer maken. We gaan ook in de volgende module een tafel met een dienblad maken. En we zijn heel blij dat we dit vak hebben gekozen.

3S
 3S  3S
 3S

Klik om te vergroten!

This entry was posted in Technologie and tagged , . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *