GIP-dag

Vandaag stond er voor de 167 leerlingen van het 6de en 7de jaar (TSO) die een geïntegreerde proef moeten maken een GIP-dag op het programma. Dir. Prenen lichtte de wettelijke verplichtingen toe omtrent de GIP: het is een opdracht waaraan alle specifieke vakken van de technische studierichtingen meewerken en waarbij de leerling moet bewijzen dat hij enerzijds de nodige kennis heeft maar anderzijds ook voldoende vaardigheden heeft om te tonen dat hij binnen zijn vakgebied zelfstandig opzoekwerk te doen. In de loop van de dag kreeg iedere groep een lange werksessie met z’n GIP-mentor en werd de specifieke GIP-opdracht schriftelijk geformuleerd. Bij de taalmentor kreeg de leerling de handvaten aangeboden om een degelijke presentatie te maken en om een geschreven neerslag te maken van zijn onderzoek. Bij de ICT-leerkrachten werd aangeleerd hoe een inhoudstafel op te maken, hoe de BIN-normen in elkaar zitten en hoe je kan werken met sjablonen. Dit jaar nam de school ook de optie een leerkracht van een algemeen vak in te schakelen in de GIP: leerkrachten zullen inhoudelijk heel wat opsteken van hun leerlingen! Tot slot werd een filmpje getoond van een GIP-voorstelling zodat iedereen een concreet beeld heeft van het af te leveren eindproduct.
Leerlingen reageerden op het einde van deze GIP-dag: “veel van opgestoken”, “ICT-ondersteuning was interessant”, “ik zie het niet meer zitten”, ” met deze uitleg was is er vorig jaar misschien door geweest (een bisser)”, “mijn besluit: ik zal moeten werken”, “wij wisten al heel veel over onze GIP, ’t was dus niet zo interessant vandaag!”.

We can do it.

This entry was posted in Events. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *