2A, 2B en 2J doen aan productontwikkeling

Klik op de foto om het album te bekijken (32 foto’s).

Op DIA zorgen de leerlingen van 2A en 2BJ zelf voor vernieuwing, voor innovatie. In opdracht van het vak Techniek bedachten de leerlingen een nieuw product waarvoor ze zelf een catchy naam, slogan en verpakking ontwierpen. Het product moest aan een aantal criteria voldoen:

  • tot de voedingssector behoren (in het kader van het onderdeel biochemie van het vak Techniek)
  • origineel zijn (nog niet bestaan)
  • deel uitmaken van een concept (naam, slogan en verpakking die aan alle inhoudelijke en vormelijke kenmerken voldoet)
  • voldoende informatie biedt (ingrediënten …) en het doelpubliek aanspreekt.

Dankzij deze opdracht worden de leerlingen zich o.a. bewust van de technieken die reclamemakers gebruiken om het koopgedrag van jongeren en volwassenen te beïnvloeden.

De heer Dehond en de klasgenoten waren de juryleden én proefkonijnen van dienst. Er was immers ook een degustatiemoment voorzien. De leerlingen proefden, keurden en evalueerden alles. Ze zagen (en proefden) dat het goed was!

De toekomst is verzekerd. Er zullen vast en zeker nog leuke nieuwe goederen op de productmarkt in de toekomst verschijnen!

This entry was posted in Events and tagged . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *