GIP-presentatie

     

Klik om te vergroten.

23 juni: vele mooi opgeklede jongens en meisjes op school vandaag. Allemaal een tikkeltje zenuwachtig. De laatste prestatie op DIA: de GIP-presentatie.
Uitgewerkte proeven, persoonlijke creaties, originele ideeën, zelfevaluatie, groepswerk, STEM-projecten, … allemaal ingrediënten van een schooljaar hard werken door leerlingen en… leerkrachten GIP-mentoren en taalmentoren.
De resultaten waren vaak om fier op te zijn.

Tijdens de middaglunch benadrukte directeur Prenen het belang van deze dag waarop de school het beste van zichzelf toont, de top van de technologie, de highest level van de wetenschap, het vuur van ondernemerschap. De externe juryleden moeten de school vertellen of ze ‘op niveau’ werkt.

Sommige leerlingen wisten hun hobby te koppelen aan de GIP: een gitarist werkte rond geluidseffecten, een digitale spelfanaat boog zich tijdens nachtelijke uren over de pixelbox, een modelbouwer zette de theorie van de vliegtuigbouw in praktijk en iemand die droomt van snelheid berekende de snelheid van een zweefbaan. En dan was er nog iemand die een bionische hand maakte: als techniek de hand reikt aan mensen in nood. Voor wie het aangename aan het nuttige wist te koppelen, was de GIP een leerrijk én aangenaam proces.

This entry was posted in Events, GIP, Technologie and tagged , . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *