Zeilen met 7S

Klik hier voor een diashow (23 foto’s)

Maandag 23 mei kwamen we om 05.30 uur samen aan de W-blok van de afdeling hout, sommigen met kleinere oogjes dan de andere. Daarna inladen en met de busjes naar Lillo!
Na een drukke ochtendspits kwamen we aan op de ligplaats van onze boot: de T’ai.
We laadden alles in en verkenden de boot, iedereen zocht een slaapplaats en vertrekken maar!
We hadden een takenverdeling gemaakt wie wanneer moest koken, de orde behouden en het dek moest poetsen en zo gezegd zo gedaan.

We gingen direct ontbijten en speelden gezelschapsspelletjes en na 2 (kleine)
botsingen met de boot meerden we ’s avonds aan in Goes in Nederland. Goes is een stad op het
schiereiland Zuid-Beveland, centraal gelegen in de Nederlandse provincie Zeeland.
Terwijl we het afval naar de containers brachten, gingen we ook
even op verkenning in de stad om nadien terug te keren voor het avondeten.

Op dag 2 was het voor iedereen weer vroeg uit de veren en touwen los en vertrekken maar! We
kregen op bepaalde momenten te maken met zware golven en stevige wind waardoor 1 zeil eraan moest
geloven en we moesten onze route wat aanpassen.
Toen we ’s avonds aanmeerden in Vlissingen (Nederland) was het
afwachten wat de weerberichten zeiden om ’s anderendaags naar Oostende te varen.
We kregen goed nieuws en het weer zou opklaren.
Na een al bij al korte nacht, we stonden om kwart voor 5 op, meerden we af. Het was de laatste rechte lijn richting Oostende en de vermoeidheid zat duidelijk bij iedereen in de kleren.
Toen we aankwamen in Oostende aten we nog op de boot en sommigen reden met een go-cart de stad in. We
hadden veel bekijks bij het binnenvaren omdat er dit weekend Oostende voor Anker
plaatsvindt.

Toen we uiteindelijk afscheid namen van de schipper en zijn scheepsmaat namen we de trein en gingen we naar huis. Dit was een interessante en leerrijke ervaring voor de leerlingen van 7S die veel te snel voorbij is
gegaan!
Bedankt aan de schipper en zijn scheepsmaat voor de 3 geweldige dagen!

RC

This entry was posted in Binnenland, Buitenland, Cultuur, Events, Gezondheid, Sport and tagged , , , . Bookmark the permalink.