Ondernemer voor de klas: Kim’s Chocolates (6B,6D, 6K)

Op 10 maart 2009 kwam de bedrijfsleider van Kim’s Chocolates zijn bedrijf voorstellen aan 6B, 6D en 6K. Bedoeling was zicht te krijgen op het reilen en zeilen van het leven als zelfstandige. Hij leerde ons vaktermen aan zoals onder andere ‘unique selling point’ (punt dat je als ondernemer onderscheidt van je concurrentie). Zo wist hij ons te zeggen dat de kwaliteit van zijn chocolade zijn unique selling point is. Kim’s Chocolates’ doelgroep bestaat dan ook alleen maar uit echte chocoladeliefhebbers die bereid zijn iets meer te betalen voor kwaliteitsvolle chocolade. Deze chocolade is niet te koop bij bijvoorbeeld Aldi en Lidl, maar wel in de betere supermarkt zoals Carrefour, Delhaize en Wal-Mart (al dan niet als distributiemerk). Van hun productie wordt er bovendien 93 % geëxporteerd en hierbij houden ze rekening met de eigenheid en cultuur van elk land (bijvoorbeeld geen rum in de pralines die naar islamlanden worden geëxporteerd).

Verder vertelde de bedrijfsleider dat Kim’s Chocolates een heel milieubewust bedrijf is en dat ze proberen zo weinig mogelijk te vervuilen. Om een idee te geven: er staan bijna 3000 zonnepanelen op de witte daken van het bedrijf.

Wat we tenslotte onthouden, is dat Kim’s Chocolates behoort tot één van de grootste chocoladeproducenten van België. Vorig jaar draaide het een winstmarge van 26 à 27 miljoen. Volgend jaar wilt men die verhogen tot 33 miljoen.

Kort samengevat: een aangename kennismaking met een gedreven bedrijfsleider.

Melissa Claessens en Lien de Winter (6D)

This entry was posted in Bezoekers, Economie, Events and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Laat een reactie achter op Anoniem Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *