Bericht uit Salemi

Leraar Bert Mellaerts stuurde ons zijn ervaringen uit Salemi waar hij met de klassen 5G en 5H op uitwisseling is.

Dag 1: Vrijdag

We zijn van aan het Damiaaninstituut met twee busjes vertrokken naar Charleroi. Alles verliep vlotjes, de vlucht was aangenaam en snel voorbij.We zijn hartelijk verwelkomd in de school in Salemi. Vandaar zijn we naar onze partners thuis gegaan en gaven we onze cadeautjes als bedankje. We zijn die avond nog naar een welkomfeestje geweest.

Dag 2,3: Zaterdag, Zondag

Zaterdag heeft iedereen iets anders gedaan met zijn familie.Sommigen verkenden Salemi, anderen bezochten enkele ruïnes: Selinunte, een grote nederzetting aan de meest westelijke kant van Magna Graecia. Selinunte werd gesticht in 628 v.C. tijdens de Eerste Punische Oorlog werd de stad echter door de Carthagers te gronde gericht.
’s Avonds verzamelde iedereen aan het Castello van Salemi.

Dag 4: Maandag

’s Maandag werden we om 8u30 op school verwacht en kregen uitleg over de Siciliaanse gewoontes en bezienswaardigheden. Ons Italiaans werd ook op punt gesteld tijdens een les Italiaans. Na school zijn we thuis gaan eten. Om 7 uur speelden we een partijtje voetbal Italië-België. We zijn dik verloren, het was 7-1. ’s Avonds zijn we naar een feest geweest voor de verjaardag van een uitwisselingsstudente.

Dag 5: Dinsdag

Dinsdag reden we met de bus naar Segesta om een tempel en een amfitheater te bekijken. Het is één van de volmaakste Dorische tempels ooit gebouwd om de Grieken te imponeren en zo hun militaire steun te krijgen.

Dan deden we een mooie beklimming om op de top van de berg te geraken om vervolgens het theater te bewonderen.

Nadat we hadden gegeten, zijn we naar het stadje Erice gereden. Dit stadje heeft nog een aantal gebouwen behouden van de middeleeuwen.

Wanneer we het stadje Erice hadden bezocht, reden we naar Trapani. We hebben in Trapani gewandeld langs de zee en geshopt. Op een gegeven moment kwamen we centraal in de stad onder een aantal bomen terecht, vol met vogels. Het was werkelijk prachtig om het geluid en de vliegkunst van de beestjes waar te nemen.

BM

This entry was posted in Buitenland, Excursie, Uitwisseling and tagged , , . Bookmark the permalink.