GIPDAG

Op vrijdag 17 januari liepen er heel wat netjes opgedirkte zesdejaarsleerlingen rond op school. Zij mochten die dag vóór de klas staan; hun leerkrachten zaten deze keer aan de andere kant. We weten niet of deze leerlingen met meer zenuwen voor de klas stonden als hun leerkrachten! Hun tussentijdse GIP-evaluatie was in elk geval een grote uitdaging.
Het opzoekwerk, de proeven, de berekeningen, … die ze tot nu toe al hadden gemaakt, werd voorgelegd aan een jury van technische leerkrachten, een taalmentor, een leerkracht-secretaris en een extern jurylid die vanuit de bedrijfs- of wetenschappelijke wereld zijn inbreng gaf.
De onderwerpen voor deze geïntegreerde proef bieden evenveel variatie als de studierichtingen die DIA aanbiedt. Een greep uit de titels: de passiefwoning (Bouw- en Houtkunde), de oefenfirma ( Handel), de Android Robot (elektriciteit-elektronica), Residentiële verwarmingsinstallaties & commerciële koelinstallaties (Koel- en Warmtechnieken), een poederlakinstallatie (elektromechanica), Inteelt bij honden (Biotechnische Wetenschappen), De werking van straalmotoren (Industriële Wetenschappen), een regeninstallatie (Elektrische Installatietechnieken), Ontwerpen en realiseren van een opspanmiddel voor een vliegtuigonderdeel – ASCP Assembly 4 (Mechanische Vormgevingstechnieken), TCE 90 benzinemotor Renault (Autotechnieken), Bereiding van acetylsalicylzuur en bepaling van het gehalte aan acetylsalicylzuur in pijnstillers (Chemie), Doorlichting van stage bedrijf Hoberfin BVBA, Lovenjoel (Secretariaat-Talen).

Iedereen kreeg werkpunten mee tegen de eindevaluatie in juni, maar vooral heel veel felicitaties voor wat al gepresteerd werd! Deze dag toonde nog maar eens aan hoe sterk DIA-leerlingen zijn.


Klik hier voor een diashow (34 foto’s).

This entry was posted in Events and tagged . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *