Zeilen met 7S2

Op 5, 6 en 7 mei ging 7S1 zeilen en op 13, 14 en 15 mei was het de beurt aan 7S2.
Het hele 7S2-team liet DIABLOG weten hoe ze die driedaagse hebben ervaren.

We kwamen op maandagmorgen om 6 uur samen aan het Damiaaninstituut en vertrokken dan samen naar de Antwerpse haven. Toen we daar aankwamen, maakten we direct kennis met de boot. We laadden de auto’s uit en voeren al snel weg. Toen was het al tijd om het eerste ontbijt klaar te maken.

Na het ontbijt gingen we samen het dek op en leerden al direct de knepen van het vak. Stuurboord, bakboord en termen als fok en kiel hebben geen geheimen meer voor ons. We waren nog maar net onderweg en de regen sloeg al toe. In de namiddag aten we een croque uit het vuistje. Na een paar uur kennismaken met regen op zee werd het langzaam droog en voeren we binnen in de haven van Stavernisse. Daar hebben we gezellig genoten van een barbecue. Na de afwas en wat plezier maken was het tijd om naar beneden te gaan en te gaan slapen.

Dinsdagmorgen werden we gewekt door kletterende potten en pannen, gezellig! De tweede dag zat de wind volledig mee en we zeilden dan ook bijna de hele dag. De schipper leerde ons ook veel over de nummers en kleuren van de boeien. ’s Middags aten we pannenkoeken en zeilden we verder. ’s Avonds meerden we aan in Hansweert waar we dan nog genoten van heerlijke pensen met appelmoes. Daarna gingen we de Nederlandse cultuur verkennen.

Woensdagmorgen hadden de leerkrachten een bel gevonden die ons zeer luidruchtig wakker maakte. Toen zijn we langs honderden zeehonden gevaren en gingen dan verder langs een zandbank waar we uit de boot gingen het strand op, waar we tot onze knieën in zakten. Daar hebben we dan maar loopwedstrijdjes gedaan om onze energie kwijt te raken. Sommigen onder ons hebben dan in de zee gezwommen of zijn erin gevallen. Daarna voeren we terug naar de haven van Antwerpen.

Tijdens de terugreis maakten we de boot terug als nieuw: het dek werd gepoetst, de keuken spatvrij gemaakt en de kamers opgeruimd. Alles was dan ook netjes toen we in Antwerpen aankwamen. Toen laadden we alles uit de boot de wagens in en namen afscheid van de schipper en zijn scheepsmaat die ons veilig terug aan land gebracht hadden.

Om 20 uur kwamen we aan aan het Damiaaninstituut. Het was een heel toffe belevenis om de drie dagen teambuilding met de klas mee te maken op het einde van onze schoolcarrière.

Klik hier voor een diashow (120 foto’s).

This entry was posted in Events and tagged , . Bookmark the permalink.