Naar Parijs

Parijs
Op woensdag 22 mei om 6.30 uur vertrekken de leerlingen van het eerste jaar naar Parijs. Na een tussenstop in Péronne bereiken we rond 11.30 uur de lichtstad. We starten het bezoek met een zeer goed gegidste rondrit langs de bekendste monumenten. ’s Middags houden we een picknick in de buurt van de Sacré Coeur. De zon is hier gelukkig van de partij zodat regenjas en extra trui in de rugzak kunnen blijven. Na de lunch volgt een stevige klim naar Montmartre. Hier worden de eerste souvenirs gekocht. In de namiddag worden we verwacht voor een boottocht op de Seine. Ook hier kunnen we weer verschillende monumenten bewonderen. Na een busrit van ongeveer een uur komen we rond 20 uur aan in het hotel. De leerlingen hebben blijkbaar grote honger, want er wordt zeer goed gegeten. Om 23.30 uur gaan de lichten uit en kunnen we eindelijk uitrusten van onze eerste drukke dag.
Donderdagmorgen lijkt iedereen uitgeslapen en klaar om Disneyland te gaan verkennen. Om tien uur gaan de deuren open en wordt er eerst met de volledige groep naar het verzamelpunt in Discoveryland gewandeld. Op het verzamelpunt zijn steeds leerkrachten aanwezig om leerlingen verder te helpen. Op deze plaats wordt ook regelmatig met de volledige groep afgesproken. ’ s Middags lunchen we samen. Na de lunch gaan de leerlingen terug op stap om verschillende attracties uit te proberen. We sluiten de dag af met een bezoek aan de Disneyparade. ’s Avonds is het toch al wat sneller stil op de kamers. Begint de vermoeidheid de leerlingen dan toch parten te spelen?
Vrijdagmorgen, na het ontbijt, worden de koffers gepakt. Na een laatste controle in de kamers is de groep klaar voor een bezoek aan de Walt Disney Studios. Ook hier worden verschillende attracties door leerlingen én leerkrachten uitgetest. ‘s Middags lunchen we samen in restaurant “En Coulisse”. De dag wordt afgesloten met een bezoek van de hele groep aan de stuntshow “Moteurs … action!”.
Omstreeks half vijf vertrekken we met de bussen terug richting Aarschot. Om half zeven houden we opnieuw een tussenstop in Péronne en wordt er een broodje gegeten. Om half tien komen we aan op school. Het einde van een vermoeiende, maar meer dan geslaagd driedaagse.

Klik hier voor een diahow (65 foto’s)

This entry was posted in Events and tagged , . Bookmark the permalink.