Les met IPads

Op dinsdag 5 februari verliep de aardrijkskundeles een beetje anders dan anders. We kregen geen les van onze leerkracht, maar van twee mensen van de KU Leuven. Ze kwamen ons les geven op een totaal andere manier dan we gewend zijn, met iPads. Eerst moesten we een kort vragenlijstje invullen om onze kennis over wolken en wind te testen. Nadat we dit af hadden, kregen we een iPad met een speciaal ontwikkeld lesprogramma. We kregen ongeveer een halfuurtje om het hele programma per twee af te werken. Door de software te gebruiken, leerden we heel wat over wolken en wind en tussendoor moesten we natuurlijk ook vragen oplossen die we zelf konden controleren door, hoe kan het ook anders, op de controleknop te klikken. Toen we de les helemaal afgewerkt hadden, kregen we opnieuw een vragenlijst. Door middel van deze twee vragenlijsten kunnen de mensen van de KU Leuven onderzoeken of leerlingen iets opsteken van zelfstandig werk via een iPad. Als beloning voor onze inzet en medewerking kregen we allemaal nog een snoepje. Het was een leuke afwisseling op het normale lessenpatroon, maar eerlijk gezegd hebben we toch liever onze leerkracht die de leerstof uitlegt.
Emily & Larissa (5F)

Les met IPads

Les met IPadsLes met IPadsLes met IPads

This entry was posted in Aardrijkskunde, Wetenschap and tagged . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *