Naar El Pont de Suert – november 2017

De uitwisseling van 5G  El Pont de Suer is achter de rug.  Een overzicht van een onvergetelijke week.

EL PONT DE SUERT 4 – 11 november 2017 5 Elektromechanica

4 november 2017
De jongens van 5 Elektromechanica begonnen vandaag aan hun avontuur naar El Pont de Suert. Na een stralende, warme dag in Barcelona moesten ze nog even een 4 uur-durende busrit doorstaan. Nu zijn letterlijk alle lichten uit.

5 november 2017
Zondag in El Pont de Suert. Iedereen kon rustig wennen aan het nieuwe bed voor deze week. Sommigen onder ons hadden toch twee kopjes koffie nodig vanmorgen om er terug wakker uit te zien. Vandaag stond the familyday gepland. Sommige families spraken samen af dus het was een snel weerzien voor enkele van onze leerlingen. We werden getrakteerd op een zonovergoten herfstdag en soms leek het echt of we alleen op de wereld waren. Een ware sound of silence overspoelde ons. Morgenvroeg rinkelt de schoolbel om 9.00 uur. Benieuwd wat de dag ons zal brengen.

6 november 2017
Eerst hebben we de school bezocht.
Vervolgens zijn we naar een centrum waar ze forellen kweken om ze daarna terug uit te zetten in het wild. Hier waren ook otters. Daarna hebben we nog een stadsspel gedaan om de omgeving te verkennen. Yoran en Viktor, 5G

7 november 2017
Vandaag zijn we naar het Nationaal Park geweest. We hebben 12 km gewandeld in het park. Er lag veel sneeuw en hier en daar wat ijs. Er waren veel rivieren en meren in het gebied. Als je goed keek dan zag je reebokken en een paar everzwijnen lopen.
Jonas en Sam, 5G

8 november 2017
Vandaag zijn we de kerkjes in de vallei van Boí gaan bezoeken. Gecombineerd met deze bezoekjes was een leuke afdaling van een berg. Helaas hadden onze Spaanse medeleerlingen les en konden zij niet mee.
Lars en Zico, 5G

9 november 2017
We hebben de stad Lleida leren kennen. Eerst met een rondleiding door de grote kathedraal met als hoogtepunt de klim op de toren. In de namiddag hebben we vrije tijd gekregen om het stadje te bezichtigen en eventueel ook te winkelen. We kregen er dorst van.
Michiel en Tijl, 5G

10 november 2017
We vertrokken deze ochtend naar Congost De Montrebei.
We waren allemaal een beetje moe maar daar trokken we ons niets van aan.
We namen de bus en deden een supermooie wandeling. Het blauwe water, de prachtige rotswanden en zelfs lieve ezels waren geweldig.’s Avonds lekker gegeten in de school van onze uitwisseling broers/zussen. Jammer genoeg moesten we ook afscheid nemen en hopelijk zien we elkaar weer snel in België.
Lander&Colin, 5G

This entry was posted in Bezoekers, Buitenland, Cultuur, Engels, Events, Excursie, Taal, Uitwisseling and tagged , , . Bookmark the permalink.